Moi kaikille:)
Kesällä on pitänyt kiirettä, ja on ollut hienoja autoreissuja ja myöskin olen sairastanut koronan.
Viimeisin trippini oli Alastarolle ja pääsin GT:llä ihan mukavasti kiertämään rataa. Valitettavasti Azen Falkenin kumi on niin pehmeä rengas, että pitoa riitti, mutta kyllä kumi kirjaimellisesti suli alle. 200 heppasen GT:n tehot riittivät hyvin, paitsi ehkä pääsuoralla olisin kaivannut lisää potkua. Tämä korjaantuu aikanaan turbon asennuksella.
Suurin heikkous ehkä kyseisessä autossa on automaattilaatikko, joka on aivan hukassa radalla. Se raukka ei tiedä pitäisikö kierroksia pitää ylhäällä tai alhaalla, ihan sama miten kaasupoljinta käyttää. Tämä korjaantuu laittamalla manuaaliasetukset ja ajamalla rattivaihteita käyttämällä. Sillon se hupi vasta alkaa.
Vaikka autoon laitaa kaikki mahdolliset sporttiasetukset päälle ja poistaa kaikki mahdolliset estot niin kuten melkein kaikissa muissakin autoissa esim. luistonesto kytkeytyy päälle ääritilanteissa. Taitava kuski saattaisi asiasta loukkaantua, mutta minunlaiseni harraste amatööri on asiasta ihan kiitollinen saadessaan nauttia ratapäivistä turvallisesti nasta laudassa ajaen ilman pelkoa vahingoista. Ymmärränkin hyvin miksi ulkomailla moni ratayhtiö on valinnut vakio GT86:sen vuokra-autoksi radalle, sillä auto antaa todella paljon virheitä anteeksi kuljettajalle ja ajon hauskuus säilyy silti.
Erityiskiitos Voutilan autohuololle joka asensi ja sääti BC racing BR track edition alustan omaan ajooni juuri sopivaksi. Alusta on tuntunut toimivan hyvin kadulla sekä radalla, että ihan kuin Porchella ajelisi he he.
Valitettavasti kamera ja somevastaavani tällä kertaa loisti poissaolollaan, niin en saanut tänne ratapäivistä materiaalia, mutta lupaan korjata tämän ensivuonna.







0 kommenttia:
Lähetä kommentti